Są rożne sposoby uczenia się. Nasi uczniowie mogą uczyć się przez wielokrotne powtarzanie (tzw. „pamięciówa”), albo dzięki emocjom, których doświadczają. Plusem tego drugiego jest to, że mózg nie musi wielokrotnie powtarzać czegoś, co go poruszy, ma powiązanie z jego życiem i doświadczeniem lub wzbudzi jego ciekawość. Dlatego dziś na warsztat bierzemy CIEKAWOŚĆ. Jeśli zastanawia Cię skąd się bierze, jakie ma znaczenie w efektywnym uczeniu oraz co możesz zrobić, by ją wzbudzać na swoich zajęciach – czytaj dalej 😊 Po co mózgowi ciekawość? Przeprowadzono eksperyment, w ramach którego wolontariusze zapoznali się listą ponad stu pytań-ciekawostek (np. „Co oznacza termin dinozaur?” lub „Który z singli The Beatles utrzymywał się na listach przez 19 tygodni?”) Uczestnicy oceniali poziom zaciekawienia odpowiedziami na dane pytania, a w kolejnym etapie przeglądali odpowiedzi na pytania, podczas gdy badacze monitorowali aktywność mózgu przy pomocy rezonansu magnetycznego. Wyniki eksperymentu po...
Komentarze
Prześlij komentarz